Bandencentrum Benelux

Bandenlabel/efficiëntieklassen

We verkopen nieuwe autobanden, die geproduceerd zijn in laatste 2 jaar.

Binnen deze periode kan men geetiketteerde (produkten vanaf 1.7.2012) en niet-

geëtiketteerde artikelen (producten van voor 1.7.2012) kopen.

Deze banden met hetzelfde artikelnummer, onafhankelijk of ze al dan niet een bandeneiket  

hebben, kunnen gemengd op een voertuig en op één as gereden worden, aangezien ze

gelijke efficientieklassen hebben. Het bewijs van de betreffende producent is ons daarvoor

bekend.

Aangezien wij de waarde van de efficientieklassen voor de betreffende banden met het

artikelnummer of met IP-code krijgen, geven we die ook zo aan onze klanten door,

onafhankelijk van datum van productie, ook als het artikel ouder is als 2 jaar.

We wijzen u hiermee uitdrukkelijk op het feit dat u onder dit artikelnummer eventueel

een band koopt waar geen etiket op aangebracht is - en deze ook niet kan krijgen -

aangezien de band voor 1.7.2012 geproduceerd is.

In dit geval gelden voor deze band de volgende efficientieklassen: Rolweerstand

(brandstofverbruik): Rolweerstand (brandstofverbruik): E, Grip op natte weg: A, Afrolgeluid: 72 dB.

Voor als het om een band gaat die na 1.7.2012 geproduceerd werd, geldt het etiket links.

 

MICHELIN Wereldwijd

 

Sinds de oprichting van het bedrijf, heeft Michelins missie erin bestaan bij te dragen tot de mobiliteit van goederen en personen en meer nog, tot maatschappelijke vooruitgang. Onze bredere doelstelling beoogt tegemoet te komen aan een fundamentele menselijke behoefte aan sociale omgang, communicatie en reizen.

Michelin verbindt zich ertoe elk aspect van zijn bedrijfsactiviteiten op een maatschappelijk verantwoorde wijze uit te voeren. Dit omvat de ontwikkeling van steeds doeltreffende oplossingen waarbij de verwachtingen en belangen van de klanten en aandeelhouders voorop staan. Dit omvat ook respect voor het milieu en tegelijkertijd een winstgevende bedrijfsvoering.  

Michelins bedrijfsbeslissingen en -activiteiten steunen op vijf fundamentele waarden:

  • Respect voor de klant
  • Respect voor de mens
  • Respect voor de aandeelhouder
  • Respect voor het milieu
  • Respect voor de feiten

 

Michelins missie omvat de bevordering van mobiliteit door de concrete toepassing van zijn bedrijfswaarden, namelijk respect voor de klant, respect voor de mens, respect voor de aandeelhouder, respect voor het milieu en respect voor de feiten.

Michelin neemt een leiderspositie in op elke bandenmarkt* en is bovendien een referentie op het gebied van kaarten en gidsen. Het bedrijf benut zijn technologische expertise, innovatievermogen, kwaliteitsproducten, kwaliteitsdiensten en gevestigde merken om zijn groeistrategie te stimuleren en de doeltreffendheid van elk aspect van zijn bedrijfsvoering te verbeteren.

Enkele kerncijfers en feiten over Michelin:

  • 109.193 werknemers (102.692 voltijdse equivalenten)
  • In 2009: productie van meer dan 150 miljoen banden en 10 miljoen kaarten en gidsen
  • Netto-omzet: € 14,8 miljard
  • Markt van personenauto's en bestelwagens: 80% van de omzet op de vervangingsmarkt
  • Vrachtwagenmarkt: 80% van de omzet op de vervangingsmarkt (voor radiaalbanden)
  • 72 productie-eenheden in 19 landen
  • Marketingactiviteiten in meer dan 170 landen

*met een marktaandeel van 16,3% in waarde. Bron: Tire Business, September 2009.

 

Onze gebruikers

Hier kun je een typische gebruiker beschrijvenen waarom dit project zo belangrijk voor hun is. Het is goed om je bezoekers te motiveren zodat ze ook weer terug komen naar je website.